Heeft u (tijdelijk) hulp of ondersteuning voor in huis nodig? Er zijn diverse mogelijkheden om u flexibel en professioneel te kunnen ondersteunen in uw vertrouwde omgeving. Onze deskundige en vaste medewerkers staan dag en nacht voor u klaar wanneer dat nodig is. Verderop vindt u een overzicht van de verschillende typen zorg die we kunnen leveren en of daar kosten aan verbonden zijn. Ook zorg die particulier of vanuit PGB (persoonsgebonden budget) gefinancierd wordt, kan door Vitaal thuiszorg worden geleverd.
Vitaal Thuiszorg levert geen zorg in het kader van de Wet Zorg en Dwang en levert alleen zorg die vrijwillig en gewenst is. Wij streven ernaar de gewenste zorg samen met u en uw naasten af te stemmen.
Wachttijden
Wij streven ernaar de gewenste zorg zo spoedig mogelijk op te starten. De wachttijden zijn afhankelijk van de plaats waar u woont en uw type zorgvraag. Voor de meest actuele informatie staan wij u graag telefonisch te woord of kunt u een contactformulier invullen. Op werkdagen reageren wij binnen 24 uur.
Verzorging en verpleging
U heeft bijvoorbeeld hulp nodig bij het douchen, opstaan, uit bed komen en eten. Of hulp bij de verzorging van een wond na een operatie of injecteren. Onze wijkverpleegkundige kijkt samen met u welke persoonlijke verzorging of verpleging u nodig heeft en regelt dit voor u. Hierbij wordt samen met u gekeken of wij met de inzet van hulpmiddelen uw zelfredzaamheid kunnen verbeteren, wat uw omgeving voor u kan betekenen en waar wij als wijkteam bij kunnen ondersteunen.
Vitaal Thuiszorg werkt met kleine teams die een vaste samenstelling hebben, waardoor er snel een vertrouwde band ontstaat. Samen met u en uw naasten willen we de zorg optimaal voor u regelen. Hierbij staan we garant voor de kwaliteit van de geboden zorg. Verzorging en verpleging kan variëren van enkele minuten per dag voor bijvoorbeeld het aanreiken van medicatie tot meerdere zorgmomenten per dag.
Huishoudelijke ondersteuning
Heeft u hulp nodig in huis? Bijvoorbeeld iemand die helpt bij het schoonmaken? Of iemand die ondersteunt bij het opruimen of de afwas doen? Vitaal Thuiszorg helpt u, daar waar nodig, met het huishouden. Wij zien het verlenen van goede dienstverlening als een basisvoorwaarde om zorg te mogen leveren. Daarbij verplichten we ons ertoe kwaliteit te leveren die aansluit bij de wensen van u.
Eigen bijdrage
Het kan zijn dat u een eigen bijdrage moet betalen voor de zorg die u van ons ontvangt. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.hetcak.nl.
Onafhankelijke cliëntondersteuners:
Iedereen die recht heeft op zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz) kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met al uw vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. U heeft recht op deze cliëntondersteuning als u een indicatie heeft van het CIZ voor zorg uit de Wet langdurige zorg. In dit document vindt u contactgegevens van organisaties waar u terecht kunt voor onafhankelijke cliëntondersteuning.
U kunt bijvoorbeeld advies en ondersteuning krijgen bij:
Het maken van een keuze voor een zorgaanbod dat bij u past.
Het vinden van en bemiddelen naar een geschikte (gecontracteerde) zorgaanbieder.
Het samen met u opstellen van uw zorgplan voor VPT, MPT en PGB.
De evaluatie van het zorgplan en het zorgaanbod, inclusief het bijstellen hiervan.
U kunt via MEE (link: www.mee.nl ) of 0900-9998888 nagaan welke cliënt ondersteuning in uw regio beschikbaar is.
Cliëntenvertrouwenspersoon (CVP)
Binnen de wet Zorg en Dwang is de aanspraak op het vragen van advies aan een onafhankelijk vertrouwens persoon geborgd. Elke regio heeft een eigen vertrouwenspersoon waarmee elke cliënt, mantelzorger en andere betrokkenen ten alle tijden contact kunnen opnemen voor advies en ondersteuning. In het geval van het toepassen van maatregelen die vallen onder de WZD dient de cliënt en zijn betrokkenen altijd gewezen te worden op de mogelijkheid van de CVP. Voor Vitaal Thuiszorg zijn de volgende CVP’s beschikbaar:
Vitaal Thuiszorg levert in principe zorg aan iedereen die zorg nodig heeft. Om ons werk goed te kunnen doen zijn we verplicht om uitsluitingscriteria te hanteren. Op basis van de onderstaande uitsluitingscriteria zal Vitaal Thuiszorg beoordelen of wij aan de betreffende cliënt zorg gaan (of blijven) verlenen. Het welzijn van onze cliënten is het allerbelangrijkst.
Vitaal Thuiszorg kiest er bewust voor om geen zorg te bieden aan cliënten:
Wanneer de situatie rondom de zorgvrager maakt dat de veiligheid van de zorgverleners en/of de zorgvrager niet kan worden gegarandeerd.
Wanneer Vitaal Thuiszorg onvoldoende kwaliteit en/of kwantiteit van zorg kan garanderen.
Cliënten die een gevaar voor zichzelf of voor de medewerkers zijn. Bijvoorbeeld cliënten met een WZD (Wet Zorg en Dwang) status, cliënten met verslavingsproblematiek, cliënten met een zeer complexe psychiatrische problematiek of vergevorderde dementie.
Cliënten die medewerkers discrimineren.
Wij passen geen vrijheidsbeperkende maatregelen toe.
Als bij geboden zorg geen veilige Arbo-technische werkomgeving gegarandeerd kan worden.
Cliënten aan wie op grond van deze uitsluitingscriteria geen zorg geleverd kan worden, worden hierover geïnformeerd. In gezamenlijkheid wordt een alternatief gezocht.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.